SKRIV INN OG TRYKK ENTER FOR Å SØKE

Claudio Norambuena 24/06/2019

Skap landingssider som konverterer!

Landingssider som konverterer

Landingssider er et av de viktigste elementene i leadsgenerering. Ifølge Marketing Sherpas undersøkelser opplever faktisk 94 prosent av B2B- og B2C-selskapene at landingssider fungerer effektivt. De gjør det mulig for markedsførere å lede nettbesøkere til målrettede sider for å fange opp leads ved en mye høyere frekvens.

Det som er så bra med landingssider, er at de leder de besøkende til ett bestemt tilbud, uten å forstyrre dem med alt annet på nettstedet. Besøkende er på en landingsside av én eneste grunn: å fylle ut skjemaet som sanker inn leads til deg.

 

Elementer på en effektiv landingsside

Landingssider brukes til å konvertere besøkende til leads ved å fullføre en transaksjon eller samle inn kontaktopplysninger fra dem. De består av:

  1. En overskrift og (valgfritt) en undertittel
  2. En kort beskrivelse av tilbudet
  3. Minst ett støttende bilde
  4. Støttende elementer (valgfritt), for eksempel kundesitater eller sikkerhetsmerker
  5. Og viktigst av alt, et skjema til å samle inn opplysninger

Screenshot 2019-06-24 at 13.06.31

Fjern navigasjonsfeltet

Når besøkende kommer til en landingsside, er det din jobb å holde dem der. Hvis siden har lenker til å navigere rundt om på nettstedet ditt, vil det distrahere de besøkende og redusere muligheten for at de konverterer (konvertering betyr at de fyller ut skjemaet) på siden. En av de beste måtene å øke konverteringsfrekvensen for landingssiden på, er ganske enkelt å fjerne navigasjonsfeltet fra siden. Det er alt som skal til!

 

Screenshot 2019-06-24 at 13.08.35

 

Legg vekt på fordelene ved tilbudet

Forklar fordelene med tilbudet i det korte avsnittet og/ eller punktene. Dette innebærer noe mer enn bare å liste opp hva tilbudet består av – du må selge det inn også. I stedet for «Inkluderer spesifikasjoner for produkt XYZ», kan du for eksempel si «Finn ut hvordan XYZ kan øke produktiviteten med 50 %». Du skal med andre ord formidle verdien av tilbudet tydelig og effektivt


Lær mer om landingssider og inbound marketing ved å klikke på bildet nederst. God fornøyelse!

 

New call-to-action

 

Claudio Norambuena

Skrevet av: Claudio Norambuena

Claudio er interaksjonsdesigner og ansvarlig for systemleveranser og implementering av våre digitale tjenester. Han jobber daglig med Inbound Marketing og generering av leads, både for Scandinavian Technology Institute og for våre kunder. Claudio er sertifisert i digitale verktøy som blant annet HubSpot og SharpSpring.