SKRIV INN OG TRYKK ENTER FOR Å SØKE

Slik kan du øke salget i retail og varehandel

retail

Det er kostbart og tidkrevende å utvikle dine ansatte til å prestere sitt beste til en hver tid, i alle fall i en hektisk hverdag som leder. Les våre råd og last ned guide til økt salg. På den andre siden er de fleste i bransjen enige om at det stilles større krav til kjøpsopplevelsen nå enn tidligere, fordi kundene kommer mer forberedt inn i butikken, og kan kjøpe tilsvarende varer på nett.


3 utfordringer i Retail og varehandel

STI, tidligere Euro Business School, har siden 1988 vært med på å trene og utvikle flere av de mest suksessrike kjedene og butikkene i Norge. Derfor har vi identifisert tre områder ledere i varehandel ofte sliter med:

1. Gjøre nyansatte lønnsomme raskt, og beholde de over tid.
2. Øke salg og flere handlende kunder i butikk.
3. Holde alle ansatte oppdatert på kampanjene som ruller ut.

 

3 faktorer som øker kundetilfredsheten

I et pilotprosjekt utført av STI, tidligere Euro Business School, og butikkjeden Kitch’n i år, ble det gjennomført kundemåling på over 500 handlende kunder. Undersøkelsen fremhevet tre faktorer som økte kundetilfredsheten.

Det viste seg blant annet at kunder som blir aktivt tilbudt naturlig tilbehør til varen de kjøper, altså mersalg, er mer tilfredse. Derfor burde det ikke være noen grunn for at selgeren skal kvi seg for å foreslå andre varer, så lenge det er et naturlig tilbehør. Last ned vår guide til økt salg for å finne ut hvilke andre faktorer som øker kundetilfredsheten.

Scandinavian Technology Institute

Skrevet av: Scandinavian Technology Institute

Scandinavian Technology Institute (STI), tidligere Euro Business School, ble etablert i 1988 med en klar misjon; å hjelpe virksomheter å realisere sitt fulle potensiale – ved hjelp av eksisterende ressurser. Vi utvikler fremtidens bedrifter gjennom innsikt, kunnskap og mestring.