SKRIV INN OG TRYKK ENTER FOR Å SØKE

Anas Chair Yemlahi 12/04/2016

Gode forberedelser avgjør salget

gode-forbredelser-avgjor-salget

Endringer i kjøpsprosessen gjør det enda viktigere enn tidligere å kjenne kundens situasjon, utfordringer og marked. En undersøkelse gjennomført av Google viser at 89% av innkjøperne i bedriftsmarkedet (B2B) leter på nett før de foretar et kjøp. Det krever at selgeren forbereder seg smartere for å tilføre kunden verdi og oppnå tillit. Last ned vår huskeliste – for hva du må og bør vite om dine kunder.

Kartlegg viktig informasjon

Det er stadig lettere for kunden å innhente informasjon om ulike tjenester og produkter. Dette kan selgere bruke til sin fordel, ved å innhente mer informasjon om potensielle og eksisterende kunder enn tidligere. Det handler om å ha en proaktiv tilnærming og forberede seg godt. Selgere som innehar relevant markedsinformasjon vil ha større mulighet til å fremstå som en troverdig rådgiver.

 

Hva betyr dette for deg?

For å treffe med din salgsstrategi og komme i posisjon er det viktig å ha større forståelse for din målgruppe enn tidligere. Det krever at selgere har bedre kjennskap til kundens fremtidige utfordringer, mål og marked. De som har best kunnskap om kunden, og kan tilføre kunnskap og innsikt som de selv ikke har – er fremtidens vinnere. Husk å laste ned vår huskeliste over hva du bør og må vite om dine eksisterende og potensielle kunder.

Anas Chair Yemlahi

Skrevet av: Anas Chair Yemlahi

Ansvarlig for Markedsføring i Scandinavian Technology Institute (STI), tidligere Euro Business School. Arbeidet omfatter digital markedsføring, skape leads til salgsavdelingen, digitalisering av markedsprosessene, utvikling av nye forretningsområder og utvikle menneskelige ressurser.