SKRIV INN OG TRYKK ENTER FOR Å SØKE

Bruk kundemagneter i markedsføringen din!

shutterstock_789435481

Bruk magneter til å tiltrekke kundene dine, fremfor å jage dem med en megafon. Gi dem isteden verdifull informasjon som en del av din markedsføringsstrategi.

 

For å tiltrekke de riktige kundene kan du benytte deg av kundemagneter i markedsføringen din.  En kundemagnet er en «give-away» til potensielle kunder som er villige til å gi deg sin kontaktinformasjon i bytte mot verdifull informasjon. Et bilverksted kan f.eks. gi deg en gratis EU-kontroll!

 

Tiltrekk kundene dine i stedet for å jage dem

Hvorfor skal et verksted gi bort noe som ellers koster en tusenlapp? Fordi de fleste bilene trenger mer arbeid. Det er de færreste bilene som går gjennom en EU-kontroll uten at det er anmerkninger. Med andre ord er det en potensiell jobb! Les kunde og inntekt.

Du har fått en ny kunde til ditt verksted. Utført en god jobb på bilen og vunnet kundens tillit. Så når kunden henter bilen, har du også gjort hjemmeleksen, vasket bilen. Deretter fører du kunden inn på kontoret og presenterer løsningen på problemet. Nemlig et pristilbud og en tid for når utbedringene kan finne sted.

Det vil overraske meg om denne klienten ikke der og da tar imot tilbudet og booker utbedring av de manglene som er funnet.

Slik får du en betalende kunde du ellers ikke ville hatt!

 

grafisk bilde få mer leads med Inbound Marketing

 

I tillegg til en fornøyd kunde, som sikkert vil komme igjen, skryter han av dere til venner og familie. Som igjen gir deg nye kunder.

Men hvordan finner denne nye kunden akkurat deg blant alle andre bilverksteder? Det som er sikkert, er at kunden skal utføre en EU-kontroll. Og ofte starter jakten på bilverksteder på nettet med et Google-søk. I informasjonsjungelen.

For at kunden skal finne tilbudet ditt, er du nødt til å være på de første sidene.

En reklameplakat, uansett hvor flott og prangende den er, vil ikke bli funnet i Googles Informasjonsjungel uten en målrettet digital markedsstrategi.

Befinner siden seg på side 3 eller 15 i ulike Googlesøk når du kanskje aldri din potensielle kunde. Kunden har for lengst klikket på en konkurrent lengre opp i søkeresultatet. Uten å oppdage ditt generøse tilbud.

 

Hvordan få reklameplakaten ut fra jungelen og ut i veien der kundene er?

Først og fremst må websiden din være brukervennlig, mobiltilpasset, tilføre leseren noe verdi og være tidsriktig. Det er tross alt ditt utstillingsvindu! Dernest må den gjennomgå en søkemotoroptimalisering (SEO).

For raskere å tiltrekke deg interessenter, bli mer synlig og rangere høyere på søkesidene, kan du benytte seg av nøkkelord som potensielle kunder kanskje søker, slik at du kan annonsere på søkeresultatsiden. Hvem vil vel ikke få EU-kontrollen gratis?

Men for å få lov til å laste ned e-boken din om nyttige tips før EU-kontrollen, som du har laget, må kunden legge igjen kontaktinformasjon. Allerede da kan du starte påvirkningen og presentere ditt unike gratistilbud.

Forhåpentligvis har du nå fått en kunde som du kan få glede av ved neste EU-kontroll, utbedringer i mellomtiden og som anbefaler deg videre. Igjen og igjen.

Du har skapt en kundemagnet!

 

Kjetil Bøhn Mathisen

Skrevet av: Kjetil Bøhn Mathisen

Leder digital forretningsutvikling